sobota, 16 maja 2015

Domowa nutella - bez czekolady i cukru

Przepis na pyszną, zdrową i tanią nutellę domową. Świetna alternatywa dla wegan i osób na diecie - ma tylko 200 kcal w 100g (sklepowa nutella ma 530 kcal).Polecam na śniadanie, deser lub przekąskę. Najlepsza na świeżej bułce z truskawkami. DIY. Smacznego (;

Nie jest to sklepowa nutella i nigdy nią nie będzie ale ja ą uwielbiam(:


               


Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 3 płaskie łyżki kakao
  • 3 pełne łyżki mleka kokosowego (lub innego jeśli kokosowego nie mamy)
  • 3 łyżki syropu (lub miodu, cukru. Jeżeli nie używamy substancji słodzącej w stanie płynnym należy ją ostrożnie rozpuścić w jak najmniejszej ilości płynu - może to być mleko ale nie może być one  bardzo gorące)
  • 1/2 szklanki orzechów laskowych 
Przygotowanie:
- orzechy laskowe prażymy i miksujemy "na pył"
- następnie przez ok 5-10 minut  (zależy do blendera)  miksujemy wszystkie składniki aż do połączenia

Po zmiksowaniu spróbujmy czy poziom słodkości nam odpowiada, substancji słodzącej możemy w każdej chwili dołożyć (;

14 komentarzy:

  1. Robię bardzo bardzo podobną! :) Uwielbiam jej smak! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle ostatnio zakochałam się w kaszy jaglanej(:

      Usuń
  2. uwielbiam kakaową pastę na bazie kaszy! coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wreszcie wypróbować. Już nie wiem, jak długo się do tego zbieram, a wydaje się barfzo proste i baaardzo pyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  4. lle czasu można przechowywać? I czy przechowywać w lodówce? Bo planuje nie zjeść wszystkiego na raz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie najdłużej wytrwało 10 dni (może mogłoby dłużej ale do tego czasu po prostu zawsze zjadałam) :p
      ja trzymam szczelnie zamknięte w lodówce (;

      Usuń
  5. Mam pytanie: Jeżeli nie posiadam żadnego specjalnego robota kuchennego, tylko np. koncowke do miksera (robie nią koktajle), to mogę jej użyć żeby zmiksować orzechy "na pył"?
    Czy mogę użyć czegoś zamiast tego czy koniecznie musze kupic takie urzadzenie? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mikser dawał radę (; jakby szło bardzo ciężko to polecam przed miksowaniem poprzekrawać orzechy ostrym nożem. Ale nawet jak nie będą zupełnie "na pył" to nic się nie stanie. Ja obecnie mam specjalna kocówkę do orzechów - w Lidlu co jakiś czas za ok 70 zł pojawiają się miksery/blendery z 3 końcówkami (:

      Usuń
  6. Zrobiłam. Dla mnie ohydne :( a juz mialam nadzieje,że znalazlam zloty środek , a tu taka mdla paćka ...szkoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to dopraw tak jak lubisz jeżeli przeszkadza Ci,że jest mdła (: wiadomo, że ta domowa wersja z kaszy jaglanej i kakao bez cukru nie będzie smakować jak ta sklepowa ani jak inne wersje internetowe zawierające oliwę, czekoladę i pełno cukru. Mi ta odpowiada (:

      Usuń
    2. To spróbuj tego: http://www.dukania.pl/Nutella
      :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń