środa, 24 czerwca 2015

Limonkowo - miętowe lody z tapioką

Bajecznie wyglądające, pyszne lody o smaku mięty i limonki z dodatkiem zabarwionej 
tapioki. Orzeźwiające połączenie kwasku cytryny ze słodyczą cukru trzcinowego i nutką świeżej mięty. Lody są przepyszne a niebieska tapioka to tylko dodatek urozmaicający ich wygląd. Jeśli jej nie macie to i tak koniecznie przygotujcie lody bez granulek(:







Składniki (4 sztuki po 75 ml):
Przygotowanie (5 minut bez gotowania i mrożenia):
- gotujemy tapiokę według przepisu na opakowaniu*

*Najpierw tapiokę namoczyłam 20 minut w gorącej wodzie z dodatkiem 1/2 łyżeczki barwnika. Następnie tapiokę gotowałam z sokiem z 1 wyciśniętej cytryny. Po ugotowaniu tapiokę odcedziłam, dodałam kolejną 1/2 łyżeczki barwnika, łyżkę cukru i sok z 1/2 cytryny (aby nadać granulkom więcej smaku), dokładnie wymieszałam i odstawiłam na 15 minut.

Nie wiem na czym to polega, dziewczyny na blogach piszą, że tapiokę w dużych granulkach gotują 20 minut - ja musiałam gotować 2 godziny aby uzyskać miękkość i przezroczystość. Może to zależy od firmy? Najlepiej jak same rozgryziecie ile wasze granulki potrzebują czasu.
Jeśli  tapiokę ugotujemy w samej wodzie to granulki będą mdłe i zupełnie bez smaku. 
Jeżeli wasza tapioka rzeczywiście gotuje się 20 minut to polecam gotować na wodzie z cukrem i soku z cytryny. Trzeba pamiętać aby je dobrze doprawić.

- miętę zalewamy 125 ml gorącej wody i odstawiamy
- cukier zalewamy 125 ml gorącej wody i mieszamy do rozpuszczenia
- wyciskamy sok z limonki, najlepiej ze skorka w urządzeniu do wyciskania soków
- łączymy wodę z cukrem z naparem z mięty i sokiem z cytryny
- tapiokę nakładamy do foremek do lodów lub kubeczków i zalewamy przygotowanym napojem
- trzymamy w lodowce przez 2-3 godziny. Po wyciągnięciu, aby lód łatwiej wyszedł z formy rozgrzewamy opakowanie rękami lub wkładamy na kilka sekund do cieplej wody 

SMACZNEGO!


            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz